Kratica VEM predstavlja poučevanje učencev o veščinah učenja ter je namenjen učencem, ki imajo iz najrazličnejših vzrokov vrzeli v znanju in jih lahko ob učiteljevi pomoči zapolnijo. Dejavnost se bo izvajala fleksibilno, torej po potrebi oz. vsaki drugi teden.
Kratico lahko povežemo s koncepti učenja na naslednje načine:
Vidim (V):
Otroci najprej opazujejo in razumejo nalogo ali koncept. Učitelj otrokom pomaga s tem, da predstavi material na vizualno privlačen način, na primer s pomočjo slik, videov ali praktičnih demonstracij. Učitelj spodbuja otroke, da postavljajo vprašanja o tem, kar vidijo in doživljajo. To jih uči, kako biti radovedni in kako raziskovati.
Eksperimentiram (E):
Otroci se učijo skozi eksperimentiranje in preizkušanje različnih metod ali pristopov k reševanju problemov. To lahko vključuje igre, skupinske aktivnosti ali praktične vaje. Pomembno je, da otroci razumejo, da so napake del učnega procesa. Učitelj jih lahko spodbuja, da preizkušajo nove stvari in se ne bojijo napak, saj so te priložnosti za učenje.
Mislim (M):
Po eksperimentiranju otroci razmišljajo o tem, kaj so se naučili. Učitelj jih lahko vodi skozi proces refleksije z vprašanji, kot so “Kaj si se naučil?” ali “Kaj bi naredil drugače naslednjič?” Otroci povezujejo novo pridobljeno znanje z že znanimi informacijami. To jim pomaga graditi na njihovem obstoječem znanju in razvijati globlje razumevanje.
Skozi različne dejavnosti to strukturirano, a prožno okolje omogoča otrokom, da razvijejo ključne veščine samoupravljanja in učinkovitega učenja na način, ki je prilagojen ter primeren njihovi starosti.