Verstva in etika je obvezni izbirni predmet za učence od 7. do 9. razreda osnovne šole, ki ponuja poglobljen vpogled v različne verske in etične teme. Učenci sodelujejo v razpravah in debatah o različnih *etičnih dilemah, verskih vprašanjih in moralnih vrednotah*, kar jim pomaga razvijati sposobnost argumentiranja in razumevanja različnih perspektiv. Berejo in analizirajo vsebine iz svetih knjig različnih religij (npr. Biblije, Korana, Ved) ter razpravljajo o njihovih pomenih in interpretacijah. Obiskujejo verske objekte, kot so cerkve, mošeje, sinagoge in templji, ter se srečujejo z verskimi voditelji, kar jim omogoča neposreden vpogled v verske prakse in skupnosti.
V skupinah raziskujejo določene verske ali etične teme, izdelujejo plakate in predstavitve, kar spodbuja sodelovanje in poglobljeno učenje. Izvajajo samostojne raziskovalne projekte o različnih religijah, verskih praksah, etičnih teorijah in pomembnih zgodovinskih osebnostih, kar krepi njihove raziskovalne in pisne spretnosti. Sodelujejo v simulacijah in igrah vlog, kjer se postavijo v vlogo oseb iz različnih verskih in kulturnih okolij, kar spodbuja empatijo in razumevanje. Ogledajo si filme in dokumentarce o verskih in etičnih temah, čemur sledita analiza in razprava o prikazanih vsebinah, kar spodbuja kritično mišljenje in razpravljanje.
Pri predmetu Verstva in etika učenci razvijajo objektivno znanje in razgledanost iz obravnavanega področja. Spodbujajo se k oblikovanju zavesti o samem sebi, svoji identiteti, svojih ciljih, zmožnostih in mejah. Razvijajo sposobnost razumeti druge ljudi, z njimi sodelovati, biti solidarni in pripravljeni sporazumno (dialoško) reševati konflikte. Soočenje z vprašanjem smisla skozi spoznavanje različnih religioznih in nereligioznih pojmovanj sveta ter življenja omogoča učencem usmerjanje in osmišljanje lastnega življenja. Razvijajo tudi zmožnost etične presoje in pripravljenosti za (so)odgovornost zase, druge ljudi in naravo.
Učenci pridobivajo kritičen odnos do religijskih in tem vzporednih nereligijskih tradicij in ponudb. Poznavanje religiozne govorice jim omogoča samostojen pogovor o religiozni in etični stvarnosti. Presegajo otroške modele in odkrivajo objektivna dejstva ter moralne vrednote, kar jim pomaga pri oblikovanju življenjskih odločitev. Spoznavajo vlogo verstev pri oblikovanju različnih civilizacij, posebej krščanstva pri razvoju evropske kulture in oblikovanju slovenskega naroda. Kritičnost do negativnih pojavov v zvezi z religijo in religijami (nespoštovanje enakopravnosti, nestrpnost, fanatizem, ideološki ali verski monopol) je prav tako pomemben del predmeta. Predmet učence pripravi na konstruktiven vstop v pluralno družbo, še posebej glede na njeno versko in versko-etično pluralnost.
Predmet Verstva in etika se izvaja enkrat tedensko, ocenjevanje pa temelji na ustni oceni, govornih nastopih in seminarskih nalogah. Predmet na sproščen način nadgrajuje vsebine rednih predmetov in razvija potenciale učencev na njihovih močnih področjih.