iEARN
Mednarodni projekt Holiday Card Exchange
Mednarodni projekt HOLIDAY CARD EXCHANGE poteka pod okriljem iEARN Collaboration centra. Namenjen je vsem učencem in učiteljem, ki si želijo spoznavati kulturo in tradicijo praznovanja božično novoletnih praznikov po svetu. Vodilni koordinatorji centra s pomočjo on-line registracije sodelujočih določijo države partnerice, s katerimi bodo posamezen učitelj in učenci sodelovali. V projektu je vključenih več kot 70 držav sveta in poteka že več kot 25 let.
Naša šola je dobila 7 partneric iz 6 držav sveta – Tajvana, Japonske, Moldavije, Rusije, Belorusije in Litve. V projektu je sodelovalo 150 učencev in učenk 1. in 2. triletja. Vanj so bile vključene tudi učiteljice razrednega pouka in podaljšanega bivanja, s katerimi smo si porazdelile delo. Slednje so posvetile veliko časa izdelovanju voščilnic, uporabi različnih slikarskih, risarskih in grafičnih tehnik ter materiala. Pri pouku tujega jezika angleščina smo se ukvarjali z zapisom.
1. Začetek projekta
V mesecu septembru smo opravili registracijo na spletni strani iEARN Collaboration centra. Po dodelitvi držav partneric smo s priključenimi učiteljicami izmenjali informacije o številu učencev, številu voščilnic, ki jih je potrebno poslati na posamezno šolo, materialnih zmogljivostih in časovnih rokih za oddajo voščilnic.
V mesecu oktobru smo na portalu Collaboration Centra komunicirali z učitelji, povedali nekaj osnovnih informacij o šoli ter državi v kateri živimo. Posamezni učenci, ki že zmorejo pisati, so napisali kaj o sebi. Kaj imajo radi, kateri predmet jim je najljubši, kaj počnejo v prostem času, katero hrano imajo radi in podobno. Začela se je priprava na izdelovanje voščilnic, priprava potrebnega materiala in potrebščin. V projekt so se vključile tudi učiteljice razrednega pouka in podaljšanega bivanja, ki s z otroki ustvarjale pri likovni umetnosti in v času podaljšanega bivanja. Pri neobveznem izbirnem predmetu angleščina in pri tujem jeziku angleščina smo se ukvarjali z zapisom, čeprav začnemo z opismenjevanjem šele v 2. polovici 3. razreda. Nekateri otroci so pokazali velik interes tudi pri zapisu. Motivacija za dopisovanje s prijatelji z drugega konca sveta je bila velika.
2. Seznanjanje s projektom in izdelava voščilnic
V mesecu novembru smo z otroki pri urah angleščine spoznali države, s katerimi bomo sodelovali. Pogledali smo si njihovo lego na zemljevidu in na globusu. Učenci in učenke so ugotavljali in ocenjevali:
- koliko prebivalcev ima posamezna država,
- na kateri celini leži,
- kako velika država sploh je v primerjavi s Slovenijo,
- katera zastava sodi h kateri državi.
Nato smo se posvetili božično novoletnim praznikom, ki jih praznujemo po svetu. Pogovarjali smo se o tem, kako praznujejo decembrske praznike v državah, ki so naše partnerice. Iskali smo razlike in podobnosti. Otroci so zelo hitro ugotovili, da se v nekaterih državah način praznovanja zelo razlikuje ali manj razlikuje od praznovanja v Sloveniji.
Pri urah likovne umetnosti in podaljšanega bivanja so ustvarjali z različnimi materiali ter uporabljali različne tehnike (risanje, slikanje, grafika). Osredotočili smo se na to, da otrokom po svetu čim bolj nazorno prikažemo, na kakšen način praznujemo ta praznik v Sloveniji. Ker smo si zelo različni, so otroci uporabljali različne motive: smreke, božička, novoletne lučke, okraski, zvezde, okrašena mesta, angeli in sani. Predvsem so imeli motivacijo, ker je to najbolj čaroben mesec v letu, čas, ko jih obdarujejo trije dobri možje.
Pri pouku tujega jezika angleščine so otroci poskušali zapisati nekaj o sebi, se predstaviti, zapisati, kaj imajo radi, zaželeti lepe praznike in se podpisati. Poskušali smo oblikovati zapis, ki bi imel sporočilno vrednost. Otroci so se tudi pri zapisu izjemno potrudili, želeli so si, da njihova voščilnica potuje v tujo deželo.
3. Pošiljanje voščilnic
Voščilnice smo odpremili v začetku meseca decembra. Vedeli smo, da bodo voščilnice dlje časa potovale na Japonsko, zato smo upali, da jih prejmejo še pred pričetkom novoletnih praznikov. Žal sta bili obe pošiljki za Tajvan zavrnjeni, saj je bila država popolnoma zaprta. Z obema šolama smo se tako dogovorili, da si pošljemo voščilnice preko spleta. Žal voščilnic iz Litve in Moldavije do sedaj še nismo prejeli.
4. Pregled voščilnic pri pouku tujega jezika angleščine
Najbolj so se učenci in učenke razveselili voščilnic z Japonske. V projektu je sodelovalo enako število otrok, zato je vsak izmed njih dobil eno, ki jo je lahko obdržal zase. Ker smo si želeli stkati nova prijateljstva, smo odgovorili na njihova vprašanja iz voščilnic v obliki pisma.
Tretješolci med lutkami
Naši tretješolci so torek, 21. 1. 2025, preživeli dan med lutkami. V okviru Kulturnega dnevnika so najprej obiskali Lutkovno gledališče Maribor, kjer so spoznali kako deluje senčno gledališče. Nato so se odpravili na delavnice v Vetrinjski dvor, kjer so se v pripravi...
Finalni turnir področnega košarkarskega tekmovanja 2024
Naše košarkarice so v četrtek, 12. 12. odigrale finalni turnir regijskega tekmovanja v Lovrencu. Na prvi tekmi so bile domačinke za nekaj točk boljše, zato so se naše učenke uvrstile na tekmo za 3. mesto. Na tej tekmi so dekleta dala vse od sebe, suvereno zmagale in...
Zahvala ob izvedbi Prazničnega bazarja 2024
Dragi donatorji, starši in učenci, iskrena hvala za vsak vaš prispevek k uspešni izvedbi 19. bazarja na naši šoli. Ta dogodek je zgodba, v kateri se prepletajo želja po pomoči sočloveku, sodelovanje, trud, vizija in predanost. Skupaj smo ustvarili nekaj posebnega, kar...
Občinsko tekmovanje v odbojki
Starejše učenke so na občinskem tekmovanju v odbojki z zanesljivo igro dosegle eno zmago. Drugo tekmo se so izvrstno borile, a morale priznati poraz močnejši ekipi. Za borbenost in ekipni duh čestitamo!
Vabilo na 19. Praznični bazar
V soboto, 7. 12. 2024, vas vabimo na praznični bazar v pravljično zimsko deželo! Med 9.00 in 9.45 vas bo navdušil praznični koncert, nato pa dražba unikatnih izdelkov med 10.00 in 11.30, medtem ko bodo šolske stojnice od 10.00 in vse do 13. ure ponujale pestro izbiro...
Okrasili smo praznične smreke in bili na lončarski delavnici
Skupnostno okraševanje v Mariboru poteka že 10 let v sodelovanju s Mestno občino Maribor, Društvom Hiša! in Mars Maribor. Tudi letos smo se z učenci RaP kreativna ustvarjalnica odzvali povabilu in izdelali okraske. 11. 2024 smo zato bili povabljeni na lončarsko...
Udeležba na UNESCO projektu Veselje do znanosti 2024
V četrtek, 7. novembra 2024, smo se odzvali vabilu Gimnazije Celje-Center in se udeležili projekta Veselje do znanosti. Na začetku smo prisluhnili zanimivemu predavanju Simona Konečnika z naslovom “Kako umetna inteligenca oblikuje naš danes in kroji jutri?” Kasneje...
Obisk vrtcev Ivana Glinška in Borisa Pečeta
V torek, 19. 11. in petek, 22. 11., je naša šola zaživela v smehu in radovednosti vrtčevskih otrok! Obiskali so nas otroci iz vrtca Ivana Glinška in vrtca Borisa Pečeta, za katere smo pripravili čarobno doživetje. Od glasbene delavnice, kjer so zapeli svoje prve...
»Razvijanje kompetenc medkulturnega sodelovanja in projektnega vodenja za izmenjavo inovativnih metod in oblik dela s področja kulture, sobivanja, jezika, zgodovine in digitalnih kompetenc za boljšo prihodnost in za internacionalizacijo v okviru EU« MaKuKoZu
V šolskem letu 2020/2021 smo pričeli izvajanje projekta MaKuKoZu, ki je dvoletni projekt, in je namenjen izobraževanju učiteljev, ki so se po letu in pol koronskih omejitev udeležili strukturnih seminarjev s področja projektnega vodenja in različnih izobraževanj in...
Kultura, sobivanje in jezik skozi zgodbe za lepšo prihodnost« KuKoZu
V projektu naša šola sodeluje z avstrijsko šolo Volksschule Spielfeld, tako je nemški naziv projekta: Kultur, Koexistenz und Sprache durch Geschichten für eine besser Zukunft-KuKoZu V šolskem letu 2019/2020 smo pričeli izvajati projekt KuKoZu - ERASMUS+, kjer se je...